Telefon: 0368 562 050

Zbor cu elicopter pentru ridicari in constructii

Zbor cu elicopter pentru ridicari in constructii tipuri de lucrari

Zbor cu elicopter pentru transport de beton

Constructia telecabinelor

Construcția catargelor

Instalarea echipamentelor de climatizare

Transport rezervoare inlocuri greu accesibile

Instalarea panourilor publicitare

Zbor cu elicopter pentru lucrări aeriene pentru sectorul energetic

Stingere a incendiilor

Turbulența aerului

Transport busteni la exploatatii forstiere

Spectacol aerian

Verificare termica si vizuala

Sarituri cu parașuta

 

 

 

Filmare Zbor cu elicopter pentru ridicari in constructii: Constructie telegondola la Sinaia, cota 1400

 

Poceduri de lucru si protectia muncii pe santier la zborul cu elicopter pentru ridicari in constructii

Procedura de urcare/coborâre de la punctul de primire a încărcăturii până la locaţia sa finală pentru echipamentul de ridicare.

 

 ÎNCĂRCĂTURI EXTERNE SUB ELICOPTER:

Metoda externă de transportare aeriană a încărcăturii şi echipamentului cu elicopterul depăşeşte majoritatea obstacolelor care apar în cazul altor metode de transport.

Personalul calificat de explorare este pregătit să organizeze şi să controleze zone de preluare şi predare a încărcăturii externe.

 

 

PUNCTE DE ATERIZARE:

Toate operaţiunile de ridicare şi coborâre utilizează puncte de aterizare cu diametrul de 80-100 de metri, indiferent de tipul sau mărimea elicopterului. Pilotul comandant va fi informat în legătură cu obstacolele înalte din zonă.

Condiţii ale zonei de aterizare:

  • În cazul unei zone prăfuite, este nevoie ca punctul de aterizare să fie stropit cu apă pentru a asigura vizibilitatea muncitorilor şi pentru ca echipa să lucreze în siguranţă în zona respectivă

Tipuri de încărcături:

  • Toate încărcăturile externe sunt împărţite în trei categorii: de înaltă densitate,de densitate scăzută, şi aerodinamice. Fiecare sarcină prezintă caracteristici diferite în zbor. Sarcina de înaltă densitate oferă cea mai bună stabilitate, iar cea de densitate joasă oferă cea mai scăzută stabilitate. Încărcătura aerodinamică este instabilă motiv pentru care se completeaza cu grautati sarcina pana cand devine stabilă.

Consultantul de aviatie determină categoria, dimensiunea şi greutatea încărcăturii în timpul fazei de planificare a operaţiunii.

 

RESPONSABILITATEA PARTICIPANTILOR

Există trei elemente implicate în cele mai multe operaţiuni de ridicare şi coborâre: Clientul sprijinit (clientul al cărui echipament va fi mutat), unitatea de sprijin (unitatea de aviaţie care va zbura cu sarcinile), şi Consultantul de aviatie (persoana care decide ruta elicopterului dupa vizitarea locatiei - aparţine unităţii de sprijin).

 

Responsabilitatea clientului sprijinit este:

- Să identifice fiecare piesă din echipament, şi greutatea, la şantier - o persoană din partea clientului va asista la locul în care este depozitat echipamentul

- Să identifice fiecare loc în care ar trebui să fie plasată  fiecare piesă din echipament - o persoană din partea clientului va asista la locul unde echipamentul trebuie să fie plasat

 

Montarea sarcinilor la carligele elicopterului  este responsabilitatea unităţii de sprijin. Pathfinders ar trebui să verifice greutatea, reglajele, precum şi poziţionarea tuturor sarcinilor externe pentru a asigura siguranţa elicopterului, asigurându-se că sarcinile sunt echipate în mod corespunzător şi nu depăşesc sarcina de marfă admisibilă al aeronavei. Ei vor oferi îndrumare de la sol şi de control al traficului aerian în timpul operaţiunii.

 

ECHIPAMENT:

Plasele pentru încărcătură şi curelelecablurile  sunt o parte esenţială a operaţiunii de încărcare externă şi trebuie să li se acorde aceeaşi atenţie ca şi încărcăturii propriu-zise în timpul inspecţiei. Orice dovadă precum chingi roase sau tăiate justifică înlocuirea componentei. Din cauza cerinţelor critice de rezistenţă, cusutul nailonului şi înlocuirea de piese non-standard nu ar trebui să se facă atunci când se asamblează cablurile.  Ansamblul de cabluri  trebuie să îndeplinească cerinţele de încărcare.

 

LIMITĂRI ALE ÎNCĂRCĂTURII APARATULUI DE ZBOR

Încărcătura maximă pe care o poate transporta un aparat de zbor printr-un ansamblu extern de cabluri  este determinată de rezistenţa structurală a elicopterului nu de cea a ansamblului de cabluri si cârlige care susţine marfa.

 

TEORIA ÎNCĂRCĂTURII ATARNATĂ SUB ELICOPTER

Comportamentul unei încărcături externe în timpul zborului poate afecta foarte mult performanţele aeronavei care realizează acest lucru;  Prin urmare, este important să se minimizeze rezistenţa sarcinii asupra aeronavei. Coeficienţii de frânare ridicaţi vor reduce viteza aeronavei, va dura mai mult să se finalizeze transportul sau există riscul ca acesta să rămână incomplet, deoarece timpul alocat transportului a expirat, şi ar putea pune în pericol, eventual, aeronava şi echipajul.

Pentru a reduce frânarea, este necesar să se stabilizeze sarcina. Următoarele metode pot fi utilizate pentru a realiza acest lucru:

  1. Reducerea vitezei reale a aeronavei. Să zbori cu aeronava suficient de încet ca sarcina să nu devină instabilă este metoda cea mai puţin dorită să se utilizeze. Aceasta arde mai mult combustibil şi durează mai mult timp pentru a se face mai puţină treabă.
  2. Adăugare de greutate la încărcătură. Loturile mai grele sunt mai puţin afectate de apăsarea aerului împotriva lor în timpul zborului, deci ele tind să fie mai stabile. Cu toate acestea, asiguraţi-vă că nu depăşiţi capacitatea nominală a echipamentelor sau aeronavei.
  3. Optimizaţi încărcătura. Încărcăturile simetrice, lungi, vor zbura transversal pe direcţia de zbor, provocând o frânare imensă aeronavei. Loturile au tendinţa să se stabilizeze dacă centrul de greutate se află în prima treime a sarcinii. Prin reglarea sarcinii şi, dacă este necesar, adăugând greutate, este posibil să se deplaseze CG-ul către unul sau celălalt capăt. Coada mai uşoară a sarcinii va acţiona ca şi aripioarele de pe o săgeată. Capătul mai greu a sarcinii va "căuta" direcţia de zbor şi sarcina se va stabiliza.

 

 

PROCEDURI DE PRINDERE ŞI DESPRINDERE A ÎNCĂRCĂTURII

Conectarea unei sarcini necesită un efort de echipă. Impiegatul trebuie să poziţioneze aeronava deasupra  sarcina, astfel încât echipa de incarcatori  să  poată agăţa sarcina.

Eliberarea sarcinii se face de către echipa de descarcare i în cele mai multe cazuri şi necesită, de obicei, ajutorul impiegatului de mişcare.

  1. Măsuri de protecţie şi echipamentul echipei terestre. Echipajele terestre care lucrează în jurul elicopterelor sunt expuse la o varietate de pericole. Pericolul în care se află echipajele nu poate fi subevaluat, iar măsurilor care le asigură siguranţa ar trebui să li se confere cea mai mare importanţă. Pentru a proteja echipajele, se recomandă următoarele echipamente:

(1) Casca. Acesta oferă protecţie împotriva leziunilor la cap, cauzate de molozul care îşi ia zborul, de prinderea între aeronavă şi încărcătură, şi aşa mai departe. Casca va fi fixată.

(2) mască de protecţie sau ochelari de protecţie împotriva prafului, cu aparat de respirat. Acestea ajută echipajul, protejându-le feţele, ochii şi sistemul respirator împotriva particulelor din aer stârnite de mişcarea rotorului. Masca protejează mai bine, dar poate cauza probleme cu perceptia adancimii (importante pentru agentul de semnalizare). Măştile sau ochelarii sunt necesari în medii cu mult praf / resturi.

(3) dopuri pentru urechi sau un înlocuitor adecvat. Acestea protejează împotriva zgomotului excesiv asociat cu aeronavele în stare de plutire şi pentru a preveni intrarea resturilor în canalul urechii.

(4) Protecţia mâinilor. Personalul trebuie să poarte mănuşi pentru a ajuta la protejarea mâinilor şi degetelor lor.

 

 

Măsuri de siguranţă la Zbor cu elicopter in constructii.

Pe lângă utilizarea echipamentelor adecvate, următoarele măsuri de siguranţă vor fi puse în aplicare la zona de încărcare.

(1) Purtaţi cămăşi cu mânecă lungă şi incheiate la nasturii manecii. Încheiaţi gulerul de la cămaşă. Partea de jos a cămăşii sau jachetei se bagă in pantaloni.

(2) Curăţaţi zona operaţională bine înainte de a efectua operaţiuni de încărcare cu cablu sub elicopter, pentru a reduce cantitatea de resturi care pot fi lansate în aer de mişcarea rotorului. (responsabilitatea clientului)

(3) rămâneţi în alertă în timpul opreaţiunilor de agăţare şi de eliberare; judecata sănătoasă şi bunul simţ sunt cheile către succes. Fiţi gata în orice moment pentru vă retrage din calea sarcinii (unii muncitori au făcut cate o  plimbare nedorită, deoarece s-au agatat  accidental de sarcina ridicata ); evitaţi să staţi între aeronavă şi sarcină. Procedaţi cu atenţie deosebită în timpul operaţiunilor de montaj în timpul în care echipajul trebuie să prinda  sarcina la cârlige. Corzile sub tensiune pot strivi cu uşurinţă un braţ sau picior.

 

Unele dintre pericolele specifice asociate cu încărcătura sunt:

(a) extensii ale obiectelor sau cargoului de ridicat- extensiile pot răni echipajul de la sol prin lovirea sau întepare. Membri ai echipajului trebuie să stea la distanţă de aceste extensii sau să se poziţioneze astfel încât să se poată feri din drumul încărcăturii.

(b) Parti ascuţite, cârlige, şi mânere proeminente sau iesituri, cum ar fi cârligele de ancorare a prelatei, mânerele uşilor, şi altele, ar trebui să fie evitate de către echipajul de la sol, dacă este posibil. Marginile ascuţite pot provoca răni grave, şi un membru al echipajului ar putea să fie agaţat, cu uşurinţă, de sarcină dacă hainele sau o parte din echipament i se agaţă de unul dintre aceste obiecte. Echipajul trebuie să fie atent şi să fie pregătit să se mute imediat pentru a evita să se rănească.

(c) Încărcăturile grele sau înguste,  pot cădea datorită curentului provocat de mişcarea rotoroului si trebuie tratate cu prudenţă. Dacă este posibil, poziţionaţi aceste obiecte pe o parte înainte de a le prinde cu cârligele elicopterului. Dacă acest lucru nu este posibil, poziţionaţi echipajul pe o parte sau pe capătul sarcinii care este cel mai puţin probabil să încline. Echipajul trebuie să fie pregătit să îndepărteze de sarcina imediat.

(d) sarcinile mari pot cauza leziuni grave în rândul membrilor  echipajului cărora li se solicită urcarea pe partea de sus a sarcinii pentru a efectua  ataşarea la carligele elicopterului. Aceştia ar putea fi măturaţi de pe sarcină de curentul provocat de rotor, sau pot considera necesar să sară pentru a evita o situaţie periculoasă. Membri ai echipajului aflaţi pe partea de sus a unei sarcini trebuie să acorde atenţie locului în care stau. Dacă este posibil, ei nu ar trebui să stea pe partea de sus - mai degrabă pe o proeminenţă mai mică, astfel încât, în cazul în care aeronava ia contact cu sarcina, să nu fie prinşi între. Echipajul ar trebui să lucreze dintr-o poziţie chircită sau în mâini şi genunchi. Dacă este posibil, pregătiţi un vehicul lângă sarcină care poate fi folosit ca o platformă de lucru. (Deplasaţi vehiculul înainte de ridicarea sarcinii.) Echipa ar trebui să utilizeze puncte de sprijin şi mânere solide şi să fie pregătită să îndepărteze de sarcina imediat.

 

Conduită de urgenţă a echipei de sol la la zbor cu elicopter

Atunci când o aeronavă care zboara la punct fix  deasupra unei încărcături prinsă cu corzi intra intr-o   situaţie de urgenţă suficient de severă pentru ca pilotul să fie nevoit să aterizeze, el va face acest lucru. Acest eveniment poate avea loc foarte rapid. Din acest motiv, ori de câte ori se pare ca aeronava are probleme, echipajul de la sol trebuie să se deplaseze la locul desemnat pentru a încerca să se îndepărteze de punctul de aterizare al aeronavei. După ce se depărtează suficient, ei ar trebui să ia o poziţie chircita sau să îşi caute paravan până când aeronava ajunge la sol.

Două situaţii necesită notă aparte:

  • Impiegatul de mişcare va fi fata in fata cu aeronava. El ar trebui să ajungă într-un punct unde va fi în siguranţă.
  • Membrii echipei de montaj pot fi sub aeronavă în momentul in care apare o urgenţă. Aceştia ar trebui să încerce să lucreze de-a lungul părţii drepte a sarcinii de ridicat , astfel încât să nu fie nevoie să urce peste ea sau să ocoloească sarcina pentru a ajunge în siguranţă. Ei ar trebui  să se deplaseze direct jos de pe sarcina si/sau departe de sarcina. În cazul în care sarcina constă într-o piesă grea de echipament, ei ar trebui  să păstreze sarcina între ei şi aeronavă în timp ce sunt în mişcare. Acest lucru le va oferi o oarecare protecţie dacă aeronava va trebui să aterizeze de urgenţă.

 

Sarcinile echipei de la sol.

Echipajul de la sol care participa la o activitate ce presupune zbor cu elicopter va avea în mod normal un impiegat de mişcare şi unul sau doi oameni in echipa de montaj.

(1) Atribuțiile impiegatului de mişcare.

(a) Impiegatul de mişcare supraveghează inspecţia încărcăturii pentru rutarea corespunzătoare a cablurilor şi pregătirea corespunzătoare. De asemenea, el se asigură că sarcina este gata de zbor.

(b) În timp ce se apropie elicopterul, impiegatul de mişcare se poziţionează la 20 de metri în faţa sarcinii pentru a menţine contactul vizual cu echipajul şi le dă semnale.

Când elicopterul ajunge imediata apropiere a sarcinii, el foloseste semnale din braţ-mână pentru a ajuta pilotul in a poziţiona cârligul de marfă al aeronavei direct peste sarcină şi suficient de aproape de sarcina astfel încât oamenii de montaj vor putea monta cârligele. În acest timp, este foarte important ca impiegatul de mişcare să se poziţioneze astfel încât pilotul să poată vedea semnalele sale cu uşurinţă. Având în vedere că pilotul a unei aeronave se afla pe partea dreapta a aeronavei, impiegatul de mişcare, de obicei, va fi amplasat uşor la dreapta aeronavei. În cazul în care terenul din zona îl obligă să se plaseze în altă parte, el trebuie să se asigure că el este, în raza vizuală a pilotului în orice moment, indiferent de unde este poziţionat.

(c) În timpul procesului de agăţare, impiegatul de mişcare trebuie să observe, de asemenea, cârligul de cargo  şi montarea. Odată ce agăţarea a fost realizată, el trebuie să menţină aeronava în zbor la punct fix până când bărbaţii din echipa de montaj sunt la o distanţă sigură faţă de sarcină. În acel moment, impiegatul de mişcare semnalează aeronavei în sus încet, astfel încât picioarele corzilor preiau treptat sarcina. Acest lucru se face pentru a verifica dacă picioarele corzilor sunt prinse corespunzător de sarcina. Dacă constată vreo problemă, impiegatul de mişcare face semn în jos către pilot şi apoi îl instruieşte să dea drumul sarcinii. În cazul în care sarcina a fost suspendată cu succes, impiegatul de mişcare va da aeronavei semnalul să se îndepărteze apoi trece repede la o parte pentru a elibera calea elicopterului.

 

În nici un moment, impiegatul de mişcare sau oricare alt membru al echipei de la sol  nu va permite ca o sarcină suspendată să-i treacă pe deasupra capului.

 

Sarcinile echipei de montaj la Zbor cu elicopter in constructii

(a) Omul care se ocupă de agăţare controlează montarea  corzilor. Agăţarea trebuie făcută rapid pentru a reduce timpul de zbor la punct fix a elicopterului şi a minimiza timpul de expunere a oamenilor sub elicopter.

(b) membrii echipei  de montaj vor fi în poziţie la sarcină atunci când sosește elicopterul. În timp ce elicopterul zboara  deasupra sarcinii, membrii echipei  de montaj se poziţionează astfel încât montajul sa poata  fi realizat rapid. Ei se asigură că impiegatul de mişcare poate observa continuu operaţiunea.

(c) Când elicopterul se află în poziţia corectă pentru agăţare, omul care se ocupă cu acest lucru ataşează montarea pe cârlige  şi se asigură că fiecare cârlig  este închis corect (şi blocat, dacă este necesar).

(d) După ce încărcătura este conectată în mod corespunzător la aeronavă, echipa de montaj se mişcă repede la o parte, către locaţia desemnată, în coordonare cu unitatea de aviaţie. Dacă vreunul dintre cabluri  are probleme şi este necesar să se reataşeze sarcina, impiegatul de mişcare notifică pilotul.

 

Proceduri de eliberare a incarcaturii la Zbor cu elicopter in constuctii.

În timp ce elicopterul se apropie de destinaţie, primeşte instrucţiuni de la impiegatul de mişcare care ghidează aeronava în poziţie de eliberare a încărcăturii.

 

Echipa de eliberare a sarcinii este necesară pentru a elibera manual sarcina.

Impiegatul de mişcare direcţionează aeronava pentru a plasa sarcinia la destinatie; şi apoi, impiegatul de mişcare îi cere pilotului să rămână în zbor la punct fix, apoi direcţionează echipa de eliberare a sarcinii să se deplaseze sub elicopter şi, manual, să elibereze sarcina de la cârlig.

Atunci când sarcina este eliberată de cârlig (şi echipa de eliberare de sarcinii nu mai este sub aeronavă), impiegatul de mişcare direcţionează aeronava să se îndepărteze şi, rapid, iese din calea aeronavei.

(3)  Puncte de ancoraj ale sarcinilor de ridicat la santier

(4)- Elemente de supraveghere și semnalizare / delimitare pe acoperiș şi pe zone de risc pentru încărcăturile suspendate sau pe zonele de impact fixe sau în mișcare: prezența de semnale, delimitare a zonei de transport, garduri – se vor stabili dupa vizita consultantului de aviatie la santier

 

________________________________________________________________

INSTRUCTAJ DE SIGURANȚA PASAGERILOR LA 2AERO ELICOPTER DE INCHIRIAT

Zbor cu elicopter-imbarcarea pasagerilor-instructaj de siguranta

CERINTE DE BAZA PENTRU PASAGERI LA ELICOPTER DE INCHIRIAT

  • -supuneți-vă instrucțiunilor echipajului
  • -fumatul în aeronavă sau lângă aeronava este interzis
  • -cuplarea centurii de siguranță este obligatorie
  • -depozitați bagajul în locurile special amenajate
  • -nu interferați cu pilotul sau comenzile de control ale elicopterului închiriat
  • -înclinați-vă puțin în fata de la mijloc la decolare și aterizare
  • -nu permiteți obiectelor lungi, bastoanelor undițelor, umbrelelor să intre în contact cu palele rotorului
  • -închideți dispozitivele electronice la începutul zborului

 

 

Cum vă apropiați și cum vă îndepărtați de elicopterul închiriat

Zbor cu elicopter-imbarcarea pasagerilor-instructaj de siguranta

  • -fiți sigur că pilotul va văzut când vă apropiați de elicopterul de închiriat
  • -aplecați-vă de la mijloc atunci când vă apropiați de elicopter
  • -apropiați-vă de elicopter prin partea din față
  • -nu vă duceți în partea din spate a elicopterului
  • -nu părăsiți elicopterul până când palele elicei nu s-au oprit complet
  • -fiți atenți la poziția palelor rotorului, in special cand in apropiere exista o panta

inchiriere elicopter romania-imbarcarea pasagerilor

 

 

 

Modalitati de prindere a centurii si de actionare a incuietorilor in elicopter de inchiriat

Prezentul instructaj poate fi folosit la briefingul pasagerilor înainte de îmbarcarea în elicopterul închiriat.

Acest instructaj poate să nu includă toate elementele pentru orice briefing cerut la îmbarcarea în orice tip de elicopter închiriat.

Acest material nu înlocuiește briefingul pe care îl veți primi verbal de la echipaj la urcarea în elcopterul de închiriat conform normelor de siguranta al agentiei European Aviation Safety Agency.

Comments are closed.